33ª Mostra de Vins i Caves de Catalunya << Notícies

33ª Mostra de Vins i Caves de Catalunya amb les xarxes socials i l'enoturisme com a novetats

 

Les xarxes socials i l'enoturisme són les principals novetats que presenta la 33ª edició de la Mostra de Vins i Caves de Catalunya. El certamen en l’edició d’enguany aposta per un concurs de fotografia a la xarxa Instragram que ha comptat amb més de 500 participants. L’altra novetat serà la presència de l’Agència Catalana de Turisme, present per primera vegada, que promocionarà l’oferta d’enoturisme a Catalunya.

La 33a edició de la Mostra de Vins i Caves de Catalunya se celebrarà a Barcelona del 21 al 24 de setembre, en el marc de les festes de la Mercè 2013. En aquesta edició, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), a través de l’INCAVI i amb la col·laboració de Prodeca, ha volgut apostar per la introducció i la difusió de l’esdeveniment a través de les xarxes socials. Per això, s’ha incorporat la Mostra a les xarxes socials mitjançant el concurs de fotografia Els vins catalans triomfen a la xarxa Instragram.

El concurs fotogràfic Els vins catalans triomfen, que es va obrir el 5 d’agost i va finalitzar el 8 de setembre, ha comptat amb més de 500 fotografies participants, de temàtiques relacionades amb el món vitivinícola de Catalunya, publicades amb l'etiqueta #mostraCAT a la xarxa Instagram, en les quals es destacava fotogràficament els valors del món vitivinícola de Catalunya, en qualsevol dels seus aspectes.

S’ha fet una preselecció de 300 fotografies, de les quals un jurat triarà les 25 guanyadores. Les fotografies premiades s'exposaran durant la celebració de la Mostra de Vins i Caves de Catalunya.

Els autors de les 25 fotografies guanyadores obtindran dos vals bescanviables de degustació dels vins i caves exposats i dos passis per a l'Espai Selecció de la Mostra de Vins i Caves, una de les cites més emblemàtiques per als barcelonins i els professionals i afeccionats als vins.

Promoció de l’Enoturisme català

L’altra novetat d’enguany arriba a partir de la presència de l’Agència Catalana de Turisme, que participa per primera vegada a la Mostra de Vins i Caves de Catalunya. I ho fa amb un espai destacat on promocionarà i comercialitzarà entre el públic català l’oferta d’enoturisme a Catalunya. 

Empreses i entitats, entre cellers, agències de viatge i Rutes del Vi, participen en aquest espai on duran a terme una trentena de presentacions. Les persones visitants trobaran, a més, diverses activitats d’animació i tot un seguit de propostes turístiques al voltant del món del vi.  

L’objectiu principal és posicionar Catalunya com a destinació referent en enoturisme. En aquest sentit, el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha anunciat la pròxima constitució de la Taula de l’Enoturisme “on representants dels diferents actors implicats en la potenciació de l’enoturisme, com ara cellers, agències de viatge i entitats, treballaran per la implantació de programes que impulsin el lideratge i la competitivitat turístics de Catalunya en el món del vi”. 

La Mostra és un espai obert al públic, amb oferiment de tastos de vins i caves mitjançant adquisició prèvia dels tiquets de degustació. Aquesta edició, que augmenta un 7% el nombre de participants, comptarà amb la presència de 64 cellers, la qual cosa consolida l’increment que es va produir entre els anys 2011 al 2012, quan va augmentar de 54 a 61 cellers.  

Un fira més sostenible

Una altra característica que presenta la 33a Mostra de Vins i Caves és la utilització de copes de la marca Riedel per fer les degustacions, com ja es va fer en les edicions dels any 2011 i 2012, apostant així per la qualitat d’aquestes copes. Aquest any, però, a banda de comprar la copa, també es podrà llogar, i se’n recuperarà així una part del cost, que serà reemborsat amb la devolució de l’envàs.

La Mostra consta, a més dels estands dels cellers, amb el Celler de la Mostra, espai de venda de vins i caves amb assessorament personalitzat. També es disposa de l’Espai Selecció, un espai en format de carpa independent on es pot tastar el vi o cava icona de cada celler expositor, en un ambient tancat i climatitzat, i un sistema de pagament i de degustacions diferent al dels estands (preu d’accés de 20 euros).

Pel que fa la formació i informació al visitant es concreta en dues Sales de Tast, una més que l’any passat, on es pot assistir a sessions d’iniciació al tast i presentacions de novetats associades al món vitivinícola. També es manté la possibilitat de vendre els productes dels cellers a la Botiga o Celler de la Mostra.

Un Espai d’Alimentació a la Mostra

Com a complement alimentari, a més dels habituals estands d’embotit, l’associació ACREFA oferirà una acurada selecció dels millors formatges de Catalunya amb indicacions de maridatge amb vins i caves.

D’altra banda, un any més, la Fundació Futbol Club Barcelona, estarà present a la Mostra, amb els projectes ‘Barçakids’, ‘FutbolNet’ i ‘Som el que mengem’, tallers educatius a infants per a la promoció d’hàbits saludables, educació en valors i un mini camp de futbol.