#Girona10 << Notícies

Més de 18.000 menús servits al #Girona10

 

El #Girona10 s’ha consolidat en aquesta edició amb èxit de públic i de promoció amb una ocupació mitjana per sobre del 90% i amb més de 18.000 menús servits als restaurants participants. L’Associació d’Hostaleria de Girona i Radial i l’Ajuntament de Girona han presentat aquest dilluns 28 de gener el balanç de la campanya de promoció Girona10 que han coincidit a valorar com “un èxit rotund de comunicació i de públic”.

Els 58 restaurants participants en aquesta edició del Girona10 han assolit xifres per damunt de les expectatives inicials. Segons l’Associació d’Hostaleria, mentre inicialment es calculava que se servirien uns 15.000 menús, les xifres finals han superat aquesta expectativa amb escreix i s’ha arribat a més de 18.000 menús servits. La majoria de restaurants van haver de doblar torns i, fins i tot, hi ha hagut algun restaurant que va ampliar l'oferta a la nit de divendres.

Les 1.588 places d’allotjament inicialment previstes a 10 € es van acabar incrementant fins a més de 1.800 places, ja que diversos hotels van decidir ampliar la quota mínima prevista del 50% per tal de poder donar resposta a totes les demandes possibles. A més, algun hotel va compensar els clients que no van obtenir habitació amb la possibilitat de tenir-ne una al mateix preu per les nits de divendres o de diumenge.

Finalment, més de 2.800 s’han allotjat als establiments #Girona10, un increment de més de 1.000 persones entre les places que s’oferien ja que algunes habitacions es van omplir amb persones que van pagar el preu normal per allotjar-s’hi, ja que volien gaudir igualment d’aquest cap de setmana tan especial a la ciutat. Per premiar la seva fidelitat i l’interès que van mostrar, se'ls va obsequiar amb les polseres blaves #Girona10 perquè poguessin gaudir de tots els avantatges de la campanya.

Pel que fa a la seva procedència, el 80% de les persones allotjades eren de fora de les comarques gironines, especialment de les demarcacions de Barcelona i Tarragona, però també s’han allotjat als establiments de la ciutat clients procedents de Saragossa i Madrid, que han accedit als allotjaments amb les tarifes habituals però cridades per l’esdeveniment i l’estalvi de temps i les facilitats per arribar a Girona que ha suposat l’entrada en funcionament del Tren de Gran Velocitat (TGV).

Pel que fa a les activitats organitzades, destaca la iniciativa del Patronat de Turisme Costa Brava - Girona, el primer “Instagram your city” que va reunir més de 120 instagramers en un esmorzar als Banys Àrabs, gentilesa del Consell Comarcal del Gironès; en una visita guiada photowalk per Girona i amb un tast de vins de la DO Empordà al Mercat del Lleó. Els concurs de fotografia a Instagram que ha tingut lloc durant el cap de setmana ha rebut més de 3.500 imatges amb l’etiqueta #instagirona i #girona10. En la primera edició de la campanya, l’etiqueta #Girona10 a Instagram va aconseguir unes 50 imatges. Els premiats del concurs es coneixeran aquest dilluns 28 de gener i rebran diversos premis cedits per empreses gironines.

La campanya oferta per l'Associació de Comerciants del Mercat del Lleó va ser un èxit a causa de l’assistència massiva de centenars de persones que van omplir el recinte des de les 7 de la tarda fins passada la mitjanit. Els visitants van poder degustar productes del mercat a la brasa en qualsevol de les parades obertes que hi havia –un 80% del total de les parades- i es van servir més de 700 broquetes i 500 gintònics. També destaca la participació de l'Associació de Comerciants de Sant Narcís – Sector Dominiques, que va participar per primer cop a la campanya #Girona10 obsequiant amb un detall dolç a totes les persones que fessin compres superiors a 10 € durant el dissabte, a més d’organitzar jocs infantils.

L’Associació ha destacat el bon funcionament d’aquest model de promoció amb la col·laboració pública i privada. Per això, s’ha agraït a l’Ajuntament de Girona, al Patronat de Turisme, al Consell Comarcal del Gironès, a l’Associació de Comerciants del Mercat del Lleó, a l’Associació de Comerciants Girona Centre, a l’Associació de Comerciants de Sant Narcís - Sector Dominiques, a l’Associació de Guies de Girona, al Girona Futbol Club i al capítol de la Catedral de Girona, la seva col·laboració per poder ampliar i consolidar una campanya turística a Girona sense precedents.

A la roda de premsa hi ha participat l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, el president de Associació d'Hostaleria Girona i Radial, Xavier Nicolazzi, la regidora de Turisme i Comerç, Coralí Cunyat, i el president de l’Associació de Comerciants de la plaça del Mercat de Girona, Josep Campmajó.  L’alcalde ha destacat com “la idea original de situar Girona com a producte estrella a l’inici de l’any, es va consolidant” i ha aprofitat per avançar que aquest proper dijous se signarà un acord de col·laboració entre Renfe, el Patronat de Turisme i l’Ajuntament en la línia de promocionar la ciutat.

D’altra banda, Nicolazzi ha manifestat que aquesta edició de Girona10 ha notat “l’efecte TGV” i que entre d’altres punts positius “les xarxes socials han tornat a funcionar molt bé”.

Presència als mitjans de comunicació

Pel que fa a la repercussió als mitjans de comunicació, tant els mitjans d’abast català com els espanyols han parlat de la campanya, de Girona com a destinació turística de qualitat i de la promoció com a oferta innovadora d'èxit. Concretament, la campanya ha arribat a mitjans de comunicació com Televisió Espanyola, TV3, 3/24, RAC1, l’Indépendant, France 3 i France Bleu. Tot i això, l’impacte ha estat inferior que en la primera edició, especialment per la coincidència amb l’arribada del TGV a la ciutat de Girona.