Productes locals catalans << Notícies

Promoció de més de 730 productes locals als supermercats Caprabo

 

Més de  730 productes de productors del sector agroalimentari català i un total de 120 proveïdors formen part de la campanya de promoció de productes catalans que ha engegat Caprava, el que suposa un increment del 17% respecte a l’any anterior. El conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, el director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, i el director comercial de Caprabo, Josep Barceló, han presentat el 20 de setembre aquesta campanya de promoció de productes catalans que Caprabo farà en els 267 supermercats que té a Catalunya.
 
Formen part de la campanya més de 40 categories de productes procedents de 120 proveïdors catalans: Olives, aigua, arrossos, cafès, caves, xocolates, pa, conserves, fruits secs , galetes, licors, vinagres, ous, llet i derivats, llegums, embotits, peix, mantegues, salses, pastes, carns, peixos, formatges, fruita, verdura, patés i espècies i, també, els Productes amb Indicació Geogràfica Protegida (IGP) i amb Denominació d'Origen Protegida (DOP).
 
Pelegrí ha agraït l’esforç de la companyia per ajudar als productors locals com es posa de manifest en el fet que  més del 50% de les seves compres les faci a proveïdors de Catalunya,  que sigui una de les cadenes de supermercats amb major nombre de referències de productes locals, que ven més del 25% dels vins i caves catalans que es comercialitzen dins el sector de la distribució, que ha estat pionera en la venda de carn Provedella (entitat que agrupa els productors de carn de vedella de Catalunya), que ha desenvolupat campanyes de promoció amb la Federació de DOP i IGP i també en l’àmbit de la responsabilitat social amb grups com La Fageda,  o  que el 80% de les peres i pomes  que comercialitza siguin produïdes a Lleida i Girona.

Alberto Ojinaga, director general de Caprabo ha assenyalat que "els productes locals aporten frescor, qualitat i varietat a la nostra  oferta comercial, cosa que encaixa bé amb la política estratègica de la companyia. A més, són productes sense elevat grau d'acceptació per part dels nostres clients i això ens anima a seguir i potenciar aquesta línia de treball ". Ojinaga ha recordat també que Caprabo “desenvolupa campanyes promocionals de productes catalans des fa dues dècades ".